berkarya itu indah

berkarya itu indah

Thursday, October 14, 2010

Belai Kasih Kakak


Begitu aku benar-benar merasakan kehilangan. Sebesar huma kekangan yang tidak dapat aku elakkan mula meresap dalam kerengsaan hati. Aku bingung, aku mahu merenung. Mengapa begitu persoalan-persoalan ini berlegar-legar dalam kota minda.

Tuhanku, mengapa perlu ada perpisahan dalam hubungan ikhlas ini? Adakah ini ujian dan dugamu buatku agar kekal bersama-Mu, Tuhan? Jika ya...aku kekal bersama-Mu. Tiada yang lain hanya untuk-Mu. Amin.

Aku tahu, rindu ini ikhlas dan abadi. Tetapi, ia hanya sekadar lafaz kini. Tiada jalan tuju tiada arah yang pasti.

Kakak yang kukasihi, kita bertemu di alam mimpi. Dalam angan yang mendinginkan hati. Dalam khayalan yang menyegarkan isi jiwa. Aku rindu belai kasihmu. Kakak yang kurindui, aturan Tuhan tidak pernah kosong dengan segala janji. Hikmahnya, kan sering kunanti.

Kakak yang kusayangi. Mekarlah kasih kita, walau hanya dalam mimpi.


No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages