berkarya itu indah

berkarya itu indah

Thursday, February 24, 2011

Pendam Rindu...


Alhamdulillah, masuk bulan 2 sudah. Bulan 2 bulan merai cinta? Betulkah? Pandangan Hanna, setiap bulan ada bulan merai cinta. kan?

Cinta kepada Allah, cinta kepada Rasul, cinta kepada ibu dan ayah, cinta kepada adik-beradik, sanak-saudara dan teman-teman sahabat. CINTA.

Oh, sebenarnya Hanna nak tulis kisah puisi di atas. Alhamdulillah, tersiar di Harian Metro, 15 Februari 2011. Antara banyak-banyak karya, puisi inilah yang tersiar paling awal. Seminggu sahaja Hanna hantar dan seminggu selepas itu tersiar. Syukur sangat. Karya ini diterima dan disiarkan oleh tuan editornya. TERIMA KASIH.

Terima kasih ibu dan ayah, banyak memberi ilham kepada hanna untuk mencoretkan karya ini. Khususnya juga kepada adik, yang tak pernah jemu memboncengkan hanna ke kedai untuk membeli akhbar. Moga rezeki adik bertambah-tambah! Amin.

Mahu ucap terima kasih juga kepada encik abi, yang pagi-pagi dah call hanna. Dialah orang pertama beritahu karya hanna tersiar. hehe...suara seksi masa tu. (shh...)

oh ya, tahniah kepada Hanna atau Hasni Jamali (nak juga sertakan nama ini)... (senyum)

InshaAllah atas doa kawan2, ibu dan ayah, guru-guru dan pensyarah, semualah! Hanna akan terus menulis dan melahirkan hasrat hati. InshaAllah. Berusaha yang terbaik! Amin.

:)

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages