berkarya itu indah

berkarya itu indah

Monday, March 21, 2011

Bisik Melati: Yakin

16:29

Waktu warkah ini tertulis. Entah mengapa, dua tiga hari ini saya cukup gelisah. Tidur kadang-kadang tak lena. Kadang-kadang tak lena pada awalnya, kemudian terus terlelap. Tetapi apabila bangkit semula, terus rasa resah. Agak tak lena semula. *Mengapa?
*Soalan yang sedang dicari jawapan.

Sedang tinta ini ditulis saya di atas kerusi panjang berwarna coklat, meja berwarna merah. Di atas meja pula ada banyak buku (saya punya) dan dulang makanan. Pendek kata, saya sekarang sedang berada di kedai makan tertutup. Suasana bising, agak sedap untuk idea mengalir.

Sebenarnya sekarang ini, saya sedang sibuk. Bukan sibuk apa, sibuk dan usaha meyakinkan diri. Tak biasa sebenarnya duduk seorang2 dan menulis di tempat begini. Tapi sampai bila kan? Tembok kemaluan ini perlu dipecahkan. Asal balik kampung je tiada geng. Boring betul!

Sudah tiga perenggan pun. Masuk yang ini empat perenggan.

Nampaknya semakin dan bertambah yakin! Baiklah, mari kita (saya) menulis tujuan sebenar:

1. Menambah KEYAKINAN
2. Mencari KESELESAAN (ada pendingin hawa dan suasana bising)
3. mencari ILHAM untuk siapkan proposal novel AMBMM.
4. Menyiapkan novel kanak-kanak (dalam percubaan).

Moga tujuan ini semuanya tercapai.

16:42

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages