berkarya itu indah

berkarya itu indah

Sunday, July 8, 2012

KOMIK ubat penenang hati




Baru-baru ini (dalam bulan JUN)… sebenarnya entri ini untuk kaver kembali entri lepas yang tak sempat nak tulis. Semua dah ada dalam otak. Gambar pun dah siap edit juga. Hihi…
Ceritanya… apabila tempat kerja saya ini berdekatan dengan sebuah kedai buku, dan tuan kedai pun sangat baik hati, lalu buku-buku, majalah dan sekitar makalah yang ada dapat saya baca dengan cara yang paling berhemah. (senyum) cara apa? Adalah…hehe
Dan saya memilih bahan bacaan ringan ini. Judulnya “Dongeng Geman” @ “Dongeng Leman” (maaf saya tak pasti huruf bagi perkataan kedua itu). Anda boleh lihat pada gambar ya. Betulkan saya, jika saya silap. Terima kasih.
Buku ini tergolong dalam jenis buku komik atau buku kartun yang selalu saya panggil masa kecil-kecil dulu. Dalamnya terdapat komik-komik yang mengumpulkan cerita berkaitan PEMBALASAN, atau NATIJAH apabila berbuat jahat. Sangat DAHSYAT apabila anda membaca, meneliti dan menyaksikan sendiri lukisan, plot dan mainan warna pada setiap kisah.
Sejak di sekolah rendah lagi saya memang suka membaca komik. Pernah juga berangan-angan mahu memiliki/ menulis cerita komik ni. Hanya kerana saya tidak pandai melukis, jadi tiadalah komik. Huhu! Sedih…
Tahniah kepada PENULIS dan PELUKIS komik ini. Anda berjaya membuat saya dan pembaca lain berasa kagum dengan bakat yang dimiliki anda. Dan segalanya adalah daripada DIA juga yang memberi bakat istimewa ini, bukan? Alhamdulillah. Moga CORE dan PUYUH akan menghasilkan lagi komik2 yang mampu mendatangkan kebaikan kepada pembaca lalu pembaca menghasilkan kebaikan kepada Dunia.
Dan antara suatu petikan komik yang saya paparkan adalah seperti dalam gambar di atas. Itulah pesan nenek kepada cucunya. Seingat saya, ketika saya sedang membaca komik ini, hati saya sedang dicalar oleh ex-buah hati. Terasa-rasa pesan nenek tu sangat berbaloi kepada cucunya, dalam seram-seram penceritaan pun tips ini masih diselitkan dengan baik oleh Penulisnya. Idea itu macam-macam, kan?
*Bacaan bulan lalu pun tamat. Tunggu ya, nanti saya kongsikan lagi bacaan sebuah buku motivasi yang amat memberi kesan besar dalam hidup saya. Baru sahaja habis baca seminggu yang lalu. Dan ia benar-benar berkesan… Alhamdulillah.

1 comment:

  1. Cik Hanna, bolehlah lepas ni tulis resensi buku di Mingguan Malaysia.

    ReplyDelete

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages