berkarya itu indah

berkarya itu indah

Friday, January 14, 2011

Setelah Datangnya Dia

Tidur, bangkit, tidur, bangkit... Dah 2 minggu hanna tinggal di teratak baru. Eh, sebenarnya bukan baru seperti yang disangka. Setelah mendapat satu tawaran tugas (nanti hanna ceritakan lanjut), emak tersayang mencadangkan supaya hanna berpindah rumah. Rumah atau teratak yang hanna tinggal sekarang adalah di satu kawasan kampung. Begitu jauh dari suasana bandar yang riuh-rendah bunyi enjin kenderaan. Satu kawasan desa di Daerah Batu Pahat.

Hanna ambil masa juga untuk menulis di blog ini, kerana banyak perkara yang berlaku. Ada kalanya mengikut kehendak dan ada kalanya tidak pula selaras dengan keinginan. Sudah maklum, kita hanya merancang, tetapi Tuhan lebih tahu apa yang terbaik buat kita. Maka itu, hanna terima segalanya dengan redha. Amin, istiqamahlah selalu.

Oleh sebab itu, entri kali ini hanna mahu susun sedikit judul yang bakal hanna kupaskan (eh, macam buah oren pula. hehe) kelak. Macam-macam berlaku selama 2 minggu ini, antaranya:

+Anugerah Juara Lagu (masih mahu memberi komen)
+Tiada Lagi Kasih (kisah sedih, oh...)
+Tukang Masak (ewah!)

--Tiga judul ini bakal menyusul menjadi sebuah kisah. Menarik atau tidak, hanya sekadar luahan kata hati. Bukan mengumpat tau!

+Setelah Datangnya Dia, pun bakal menyusul. Shh.... :)

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages