berkarya itu indah

berkarya itu indah

Monday, January 23, 2012

Karya 2012: Sajak TIGA HARI DUA PAGI

ALHAMDULILLAH...

Tahun 2012, bulan Januari. Ini sajak saya yang kedua, tersiar pula kali ini di akhbar Harakah edisi 23-26 Januari. Saya gembira sajak ini tersiar, kerana saya ingin pembaca yang sempat singgah di ruangan ini dapat menikmati dan menghayati makna yang ingin saya sampaikan. Syukur.
Sajak ini saya tulis ketika usai berbengkel di Umbai, Melaka pada Disember 2011. Lalu, gagahan hati meresap ilham untuk saya turunkan dalam bentuk kata-kata. Terhasillah sajak ini yang antaranya sudah disunting sedikit dengan bimbingan Tuan Haji Razali Endun, seorang Penulis Mapan.

Berbekalkan pengalaman di'ganggu' setiap jam 2-3 pagi ketika menginap di chalet yang disediakan, ketukan jendela pada jam itu tanpa siapa-siapa yang tahu misterinya, menjadikan saya terjentik naluri untuk menghasilkan sajak TIGA HARI DUA PAGI ini. Selama 3 hari, kami (peserta bengkel) diberi bimbingan dan galakan dalam hal-hal penulisan. Syukur, berkat gigih mendengar dan mengambil segala tunjuk ajar, lahirlah bait-bait kata dalam sajak ini. 

Semoga pembaca yang sempat singgah di ruangan ini, sudi membacanya seikhlas hati. 
Selamat maju jaya buat saya dalam bidang penulisan ini. Semoga melahirkan karya-karya bermutu dan berkualiti lagi dan lagi. InsyaAllah. Amin.

2 comments:

  1. Tahniah! Wah semakin banyak ya karya saudari di media tahun ini. Teruskan usaha.

    ReplyDelete

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages