berkarya itu indah

berkarya itu indah

Thursday, December 27, 2012

Di tempat Baharu



Seminggu, dua minggu dan kini hampir 2 bulan saya di sini. Mendamba tiap kisah yang hari-hari bakal  saya harungi.

“Tahniah, awak di tempatkan di unit Muzium dan Pameran. Kerja di sini memerlukan tenaga dan minda yang lasak. Pantas dan perlu segar dengan idea-idea baharu.”

Begitulah ucapan pertama kali yang didengar dari tutur kata Encik bos. Saat itu hati jadi kelu, bimbang dengan keadaan kerja yang tiba-tiba perlukan kecergasan minda dan tenaga yang mengejut. Mampukah saya menggalas segala beban tugas itu?

Akhirnya, say pulihkan hati. BEKERJA KERANA IBADAH. BEKERJA KERANA ALLAH. Untuk mencari rezeki buat ayah bonda, diri dan keluarga. Alhamdulillah, hingga hari ini setiap tugasan berjalan lancar. Moga lestari kelancaran itu Allah beri buat saya. Amin.

Dari masa ke masa, banyak hal yang saya belajar di sini. Berada di unit muzium ini banyak mengajar dan membuatkan saya mengulang kaji semula tentang Sejarah Melayu, bahasa Melayu dan DBP. Dari awal hingga akhir. Bermula dengan penubuhan, pembangunan dan kini DBP. Semuanya perlu ada dalam genggaman saya. InsyaAllah,

2 comments:

  1. Selamat tahun baharu 2013. Semoga lebih berjaya dalam kerjaya dan dunia penulisan. Menunggu buah tangan baharu!

    ReplyDelete

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages