berkarya itu indah

berkarya itu indah

Monday, April 11, 2011

Jemari Bergetah Mac 2011




Alhamdulillah,


masih bergetah jemari ini. :) antara karya yang tersiar di media cetak sepanjang Mac 2011.


Karya pertama ialah Sajak: Surat Cinta Musim Lalu tersiar di majalah Remaja 1-15 mac 2011. Sebenarnya, kisah cinta masih belum pasti. Lalu teringat kisah-kisah cinta lalu. Dalam hati selalu bertanya, "bilakah akan hadir cinta yang benar-benar sejati dari hati seorang manusia?" -kena sejatikan cinta kepada Yang Maha Pencipta dulu, baru boleh fikir cinta manusia ya. :)


Karya kedua ialah Kritikan Sastera: Mahabbah dari Perspektif Fenomenologi. Tersiar di Dewan Sastera Mac 2011. Wah, alhamdulillah. Bukan mudah untuk tembus ke Dewan Sastera. Hanya penulis mapan sahaja yang saya rasa mampu. Alhamdulillah, karya kali ini berbeza genre pula. Berbentuk esei kritikan. Saya minat juga menulis karya kritikan sastera ini, InshaAllah akan perbanyakkan lagi.


Karya ketiga ialah Sajak: Yang Manis. Karya yang kali pertama saya coretkan di komputer yang sejak dibeli ayah pada tahun awal 2000-an. Saya kurang pasti tahunnya. Tapi memang dah lama. Sebab itu pada awal sajak ada tertulis layar putih, itu adalah layar microsoft word sebenarnya :) Tersiar di Berita Harian sisipan Varsiti edisi 10-16 Mac 2011)


-----Alhamdulillah, demi mencari rezeki dan menggali minat, bidang penulisan akan diteruskan selalu. Amin--- :)

2 comments:

  1. As Salam, Kak Hanna, Tahniah daripada nurul. Teruskan menulis ya! ^__^

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Hi Nurul. Terima kasih ya. :) Moga Nurul juga terus bersemangat bersama-sama.

    ReplyDelete

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages