berkarya itu indah

berkarya itu indah

Saturday, March 26, 2011

Hajat

Alhamdulillah, hari baru semangat pun kena baru. Lekaslah aman di hati sudah saya temui. Alhamdulillah. Kekusutan yang melanda beberapa hari kebelakangan ini benar-benar menguji kekuatan hati dan jiwa. Terasa benar-benar kusut! Seperti putus asa untuk hidup. Tapi, saya faham...itu semua ujian daripada Allah. Mahu lihat kita sebagai hamba-Nya untuk lebih bertakwa.

Baguslah...saya kini sudah pulih daripada kebosanan dilanda masalah. Saya redha pekerjaan itu bukan milik saya. Buat apa kita nak bekerja dengan orang yang suka merendah-rendahkan kita? Buat apa kita nak menagih rasa simpati kepadanya sedangkan pilihan masih banyak yang Allah buka untuk kita. InshaAllah, bukan dia seorang majikan dalam dunia ini. Moga selepas ini, saya dipertemukan dengan suasana pekerjaan yang baik, bijak menjaga amanah dan tanggungjawab hati dan perasaan orang lain serta majikan yang tahu fungsinya sebagai manusia dan hamba Allah di dunia ini. Amin.

Alhamdulillah juga dipanjatkan kepada Allah. Tuhan yang Maha Mengetahui segala perkara. Kembali bertaut dua kasih yang terpisah. Saya bermohon kepada-Nya agar merestui hubungan kami, dilindungi daripada segala kejahatan, dan terus memesrai hubungan ini dengan tidak melanggar batas pergaulan. Amin.

Seronok membaca blog kawan-kawan penulis. Mereka sudah banyak meraih kejayaan. Mereka mampu menulis dengan baik dan dapat menghasilkan karya hingga terbit sebaiknya. Saya juga mahu begitu. InshaAllah, sekarang ini saya sedang menyiapkan karya secara solo dan karya secara bersama. Karya secara solo, saya perlu semangat dan disiplin yang kuat untuk mencapai cita-cita terbaik! saya memang sedang berusaha!

Karya secara bersama, walaupun segala urusan berjalan agak perlahan, tidak mengapalah. Bekerja dengan majikan yang sentiasa sibuk, beginilah...saya perlu mengikut rentak mereka untuk meraih kejayaan selayaknya. Moga Allah mempermudahkan segala urusan majikan saya ini dan akhirnya memberi impak baik kepada karya bersama kami. Amin.

Ya Allah,
segala hajat ini kupanjatkan kepada-Mu,
Kau permudahkanlah segala urusanku Ya Allah.

Amin,
moga termakbul segala hajat ini.

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages