berkarya itu indah

berkarya itu indah

Saturday, March 5, 2011

Impian!

(gambar sebelum)

(gambar selepas)

"Azam adalah kerja pengukuhan di dalam hati, bukan lisan tetapi berkait rapat dengan niat." (Naimah Muhammad, Fokus SPM Januari 2011)

Petikan ini sudah hanna titipkan pada entri-entri lepas. Sengaja mahu ingatkan diri tentang azam dan cita-cita. Hmm, lihat sahajalah dua gambar yang hanna masukkan di atas. Bulan-bulan yang sibuk dengan dunia penulisan.
Bidang ini menjadi cita-cita, jadi tidak boleh mengeluh, ya hanna! (senyum)

Gambar sebelum:- agak bersepah dengan buku-buku dan bahan-bahan untuk dijadikan sumber penulisan. Sebenarnya buku-buku itu semua membantu hanna. Mencari petikan-petikan berguna seperti di atas. Membaca andai terasa bosan menulis. Dan lain-lain. Mula-mula konsep penyusunan di atas memenuhi ruang meja tulis hanna. Terlalu bersepah, buat kepala pun berserabut. Jadi hanna mengubah susunannya dan jadilah seperti gambar selepas.

Gambar selepas:- Alhamdulillah, agak tersusun daripada sebelumnya. Sebenarnya ini bukanlah meja tulis sebenar. Meja ini adalah meja makan yang ada 6 kerusi. Besarkan? Begitulah... Hadiah daripada mak. Dalam rumah hanna sekarang ni tak banyak perabot. Maklumlah, baru berpindah. Lagi pun adik baru saja kerja. Hal-hal perabot dan macam-macam lagi diketepikan dahulu. Buatlah macam rumah orang bujang. Tak kisahlah, yang penting rumah sentiasa bersih.

Impian hanna, suatu hari nanti mahu miliki ruang menulis sendiri. Sedang usaha kumpul duit mahu beli meja dan kerusi ala-ala di pejabat. :) ~seronoknya berimpian begini!

Akhir kata;

"Mentari yang menyinar akan sentiasa muncul setelah hujan berlalu. Begitu juga dengan pengisian hidup jika kita sudah berusaha pasti akan ada kebahagiaannya." (Naimah Muhammad).

Salam manis,

~HJ~

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages