berkarya itu indah

berkarya itu indah

Tuesday, March 22, 2011

Jumpa Muka Tinta Ungu

Malam itu, secara tiba-tiba abi ajak ke rumah Tinta Ungu. Wah! Hati rasa berdebar-debar. Iyalah, Tinta Ungu itu istimewa, saya pula hanya biasa-biasa. Tidak mengapalah, hasrat murni tidak baik jika tidak ditunaikan.

Setelah satu panggilan dibuat, dan satu sms penghantar peta dilaksanakan...saya, umi dan abi menyelusuri jalan yang diarah. Oh, Tinta Ungu juga berbaju merah. Sama dengan cardigan yang saya sarungkan ke tubuh. Kalau dah jodoh...hmm, kami sampai juga di rumah Tinta Ungu.

Pertama kali menjejak kaki ke rumah agam Tinta Ungu. Besar, dan agam (samalah maknanya tu). hehe...

berbual-bual...minum air, gelak ketawa....tonton filem Haathi Mere Saathi (febret)....berbual lagi, hirup air kopi...akhirnya jam sudah 9.30 malam.

Niat berangkat pulang, famili Tinta Ungu menghadiahi kami daging lembu dan tulang kaki lembu. Alhamdulillah, rezeki. Malu juga kami, sebab datang tak bawa apa-apa...tapi pulang dihadiahi sedemikian istimewa. Alhamdulillah.

Kami pulang, salam dilambai. Kemudian berangkap sms menyusur tanda terima kasih berpanjangan.

Dalam senyuman, saya dan Tinta Ungu sempat memberi janji. InshaAllah...Jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages