berkarya itu indah

berkarya itu indah

Wednesday, March 23, 2011

Lekaslah aman rasa hati!

Mia begitu memahami. Dia izinkan aku keluar begini. Mencari ketenangan diri, menyelusuri keyakinan hati. Sesungguhnya, setelah perkara-perkara begini berlaku terasa-rasa ingin sekali kubawa diri. Ingin sekali! Namun banyak faktor yang menghalang. Aku masih punya kekangan dari segi kewangan. Hmm...

Demi meyakinkan diri bahawa aku boleh, ya aku boleh! Aku sahut cabaran dia yang merendah-rendahkan kebolehanku. Hey, aku juga mampu...! Kelebihan dan kelemahan masing-masing sudah tercipta Ilahi. Aku paling tidak suka dibandingkan satu per satu dengan orang lain.

Sudah tahu dirimu hebat, sepatutnya bimbingan dengan cara baik adalah yang terbaik, bukannya membandingkan aku dengan yang lain. Tak suka!

Lekaslah aman hati ini, amin.

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages