berkarya itu indah

berkarya itu indah

Tuesday, November 22, 2011

Jurnal Hari-Hari Hanna

Lukisan pertama. Tentang sebuah pohon di tepi jalan. Ya, mata saya menyaksikan daunnya berwarna hijau dan kuning. Cantik sangat!

Lukisan kedua. Serumpun pohon buluh di tebing sebuah parit. Ketika itu waktu redup, amat cantik dan saya pandang lama-lama. MashaAllah.

Alhamdulillah,
Tiba-tiba saya dapat idea. Untuk memulakan lukisan sebagai jurnal hari-hari. Sebenarnya tidaklah selalu (hari-hari) tetapi saya cuba lakukannya kerap. Ini dapat melatih saya agar:

  1. Tidak malas menulis
  2. Melatih diri memandang sesuatu itu di luar kotak fikiran (dari yang biasa kepada luar biasa)
  3. Membangkit aura warna-warni dalam hidup (saya suka warna-warni)
  4. Meningkatkan daya kreativiti dalam menulis dan melukis
  5. Menghargai bakat yang Allah kurniakan untuk dikongsi bersama-sama pembaca (InshaAllah) 
  6. Menjadikan pengembaraan biasa saya kepada sesuatu yang berisi dan bermanfaat untuk diri sendiri (dan mana tahu, dapat dikongsikan untuk pembaca dalam karya-karya selanjutnya)
Moga berterusanlah saya melaksanakan Jurnal Hari-Hari Hanna ini! :)

HannaJohan, 22 November 2011, Selasa, Setelah kembara dalam hujan di atas motor. Vrooom!

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages