berkarya itu indah

berkarya itu indah

Friday, January 13, 2012

Karya 2012: Sajak KASIH BUAT KANDA

SAJAK KASIH BUAT KANDA, TERSIAR DI MINGGUAN WANITA 13-19 JANUARI 2012
ALHAMDULILLAH. Perkataan pertama yang terbit dari bibir, tatkala mendapat pesanan ringkas daripada seorang teman penulis (Mama Intan Payung/ Mamabella) mengenai tersiarnya karya ini di Majalah MINGGUAN WANITA keluaran 13-19 Januari 2012. Terima kasih Kak Sue (nama sebenar).


Sedikit kisah tentang sajak ini:


Awalnya, sajak ini diberi judul PUISI KASIH BUAT KANDA II. Sajak ini sekuel bagi PUISI KASIH BUAT KANDA yang terbit di majalah TUNAS CIPTA pada tahun 2008. Amat lama untuk terbit sekuel kedua ini, ya! :)

Namun, seorang editor lebih tahu mana yang terbaik bagi penulis. Dan terhasillah judul KASIH BUAT KANDA sahaja. Tiada PUISI di pangkal judul.

Angan-angan itu percuma, namun dalam angan-angan percuma ini tidak sesekali saya biarkan ianya jauh melarat kepada khayalan yang sia-sia. Jangan!

Saya angankan, sebuah puisi itu punya bait-bait indah yang bermakna. Ya, hati siapa yang tidak mahu memiliki kekasih hati yang mengasihinya sepenuh jiwa? Hati siapa pula yang tidak mahu mempunyai kekasih hati yang menghargainya seluruh jiwa? pastinya saya mahu. Dan saya tidak meminta itu semua kepada DIA, namun biarlah alur takdir yang diberikan oleh DIA adalah yang terbaik buat saya dan pasangan satu hari nanti. InsyaAllah.


Semoga apa-apa yang terhasil di sini untuk kali ini, mendapat berkat dan segala karya saya yang tertulis dan tersiar akan mendekatkan diri pembaca dengan sesuatu yang positif dan hidup menjadi lebih bermakna. Amin.



2 comments:

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages