berkarya itu indah

berkarya itu indah

Saturday, March 24, 2012

Hujan Pasti

gambar dari google.
kerana terlalu asyik menanti hujan, menanti hujan jatuh dari dalam tangan, yang dititiskan dari langit, atas kuasa Maha Besar. Syukur, hujan itu terasa di telapak jari, hujan itu memesrai janji yang sudah terpatri. Alhamdulillah.

-Aku tahu bahawa sesuatu dugaan yang dikirimkan oleh Allah bukanlah sia-sia semata. Pasti ada jalan yang ingin ditunjukkan kepada aku. 

-Waktunya tidak lama, cukup atas perintah dan takdir yang telah tertulis. Syukur, kembali aku menadah jari menanti hujan yang sentiasa pasti dan wujud. Atas kuasa-Mu jua.

-Ini bukanlah suara coretan dari hati semata-mata, ini lagu zikir hati dan jiwa. Semoga nanti, Allah sentiasa memberkati hidup yang masih bersisa dan akhirat yang menanti tiba.

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages