berkarya itu indah

berkarya itu indah

Friday, February 21, 2014

CABARAN SEBAGAI PENULIS.


MERAIH KESYUKURAN.

Salah satu cabaran ketika menulis ialah kekeringan idea. Sedang syok menaip tiba-tiba ada batu penghalang yang sedang datang menerjah otak. Akhirnya kecundang di tengah jalan. Ada penulisan yang terbengkalai atau ada juga penulisan yang langsung tidak dipandang sampai bila-bila oleh penulis sendiri.

Namun, cabaran paling besar seagai Penulis adalah keyakinan untuk dirinya mengamalkan yang baik-baik sama seperti yang dituliskan untuk dibaca oleh penggemar buku-buku yang berunsur motivasi atau pembina semangat. Hmm...! Betul tak? Betullah tu...

Sebab, apabila kita menulis, kita sendiri akan bertanya kepada diri? kita mahu yang terbaik untuk pembaca, tetapi adakah kita akan berlaku adil kepada diri sendiri dan pembaca sekiranya kita tidak mengamalkan yang baik-baik seperti yang kita tulis untuk kebaikan bersama? 

Jadi, harus dan wajiblah untuk kita amalkan hal yang baik-baik sebagai contoh kepada diri sendiri dan juga karya yang ditulis. InsyaAllah, jika bersungguh hati, pasti akan berjaya! Berjaya di dunia dan di akhirat. InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages