berkarya itu indah

berkarya itu indah

Friday, February 21, 2014

INSPIRASI KETIKA BERKARYA




 DUA KATA DERITA CINTA. 

Seingat saya sajak ini telah dihantar pada 2013 lagi. Alhamdulillah, penerbitnya masih ingin memilih dan menyiarkannya di akhbar Media Terkini pada keluaran 15 Februari 2014. Syukur.

Ketika menulis sajak ini, mungkin sahaja saya sedang dilanda kecewa dengan cinta sesama manusia. Sungguh pilu apabila terluka. Apabila dihitung-hitung seperti terlalu banyak karya saya yang ditulis akibat kesan daripada kecewa.

Ya, terkadang kelukaan itu dapat menyuntik suatu perasaan yang benar-benar menginspirasikan saya untuk menulis. Mungkin ada juga penulis yang lain berasakan yang sama?

Pada akhirnya nanti, kita sering mengharapkan dan berdoa agar bahagia meniti perjalanan waktu hidup yang singkat ini. InsyaAllah.






No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages