berkarya itu indah

berkarya itu indah

Friday, December 27, 2013

Bercinta Dalam Radio...

Sedikit perkongsian... skrip drama radio saya.

Alhamdulillah. Eh, bukan bercinta dengan orang... tapi bercinta dengan karya-karya penulisan. :)
 
Mahu dijadikan cerita, dalam bulan November lepas saya mendapat panggilan telefon daripada Penerbit Drama Radio Nasional.fm,
 
Bayangkan betapa gembiranya! Selepas sahaja saya menyatakan niat untuk menulis kembali (selepas keluar dari kepompong duka cinta orang tak setia), Allah terus makbulkan doa-doa saya. Alhamdulillah.
 
Penerbit menyampaikan berita gembira, "Skrip drama radio cik Hasni berjudul Kerana Sayang akan diterbitkan dan saya memerlukan penyata bank cik serta salinan I/c untuk urusan pembayaran"
 
Rasa nak pengsan! Teruja dan sujud syukur pada Allah.
 
Pada 8 Disember 2013, jam 12.30 tengah hari Skrip Drama Radio pertama saya disiarkan. Saya, emak, dan ayah mendengarnya di tepi radio. Yang terlebih bahagia, pastilah saya apabila ayah datang memberi ulasannya, emak pula teruja mendengar setiap babak yang penuh aksi, kemudian mak cik yang tinggal di kampung menelefon dan memuji serta menyatakan jalan ceritanya itu dan ini. Syukur sangat.
 
Ramai juga kawan-kawan yang memberi ulasan yang baik tentang drama ini. Namun, ada juga yang memberi kritikan yang membina untuk saya menambah baik lagi karya seterusnya. InsyaAllah.
 
*Skrip Drama Radio KERANA SAYANG, pemula kasih sayang yang penuh makna. InsyaAllah. :)

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages