berkarya itu indah

berkarya itu indah

Monday, July 4, 2011

Penulis Nurul.

Assalamualaikum,

Berbangga apabila punya teman seorang penulis yang giat menulis dan tidak lokek menurunkan seberapa banyak tips dan petua untuk sahabat2nya. Saya salah seorang temannya, kan? :)

Memuji kepada Nurul, seorang penulis novel Pengawas Sekolah dan baru-baru ini novel terbarunya ialah Haiwan Siapa Paling Jinak? dan banyak lagi karya-karya Nurul yang hebat dan ada makna dalam penulisannya untuk pembaca.

Seronok punya teman penulis yang berbakat dan jauh sudah berjaya yang masih tidak sombong dan masih tidak kedekut. Seronok sangat. Apabila ditanya itu dan ini, pasti sahaja jawapannya cepat dan mesra. Tidak pula berdolak-dalih dan bersungut kerana melayan karenah cik Hanna ini. hihi...

Sekarang, Hanna menunggu novel Haiwan Siapa Paling Jinak? dijual di bandar Labis atau nanti nak ke Kl, kalau dapat dan ada jodoh terjumpa novel itu di sana, dapatlah beli. yeh!

Buku-buku yang ditulis Nurul ini amat memberi makna terutama kepada adik-adik yang masih mentah dengan moral dan pengajaran hidup. Novel Pengawas Sekolah, mengimbas kenangan Hanna masa di zaman persekolahan dahulu. Hanna merupakan pengawas sejak masuk tingkatan 1 hingga 5. DI tingkatan 5 pula Hanna merupakan Penolong Ketua Pengawas Perempuan. Wah! hehe.. Di sekolah agama pun pengawas juga. Jadi jimatlah air nak basuh kasut, sebab kasut warna hitam. Tak basuh lama-lama pun boleh. (ish-ish)

Pengalaman pergi perkhemahan/ kursus kepimpinan sebiji sama macam yang Hanna lalui dahulu. Ada persitiwa dalam tandas yang buat Hanna terkenang-kenang sampai sekarang. hihi... Pastinya semua itu beri kebaikan tentang ingatan zaman lampau (macam dah tua sangat bila sebut zaman 'lampau' ni)

Apa pun, tahniah kepada Nurul (biasanya rakan2 lain panggil Nurul ialah Effa)... :)

Sekarang, Hanna nak ambil sedikit semangat penulisan Nurul. Masuk terus dalam jiwa untuk siapkan penulisan karya Hanna pula. Amin.

--sekian dahulu, tak sabar nak tunggu Pengawas Sekolah ada siri kedua dan seterusnya. :)

3 comments:

  1. Waalaikumusalam, kak Hanna,

    Ya Allah, semoga Engkau melindungi sahabatku, cik Hanna ni yang begitu menghargai diriku dalam kehadirannya.

    Kak Hanna, sejujurnya Nurul sangat terharu apabila membaca entry ini. Sangat menyentuh perasaan. Jujurnya, Nurul mengeluarkan air mata. Terasa diri ini benar2 di hargai.

    Nurul sedia membantu kak Hanna atau sesiapa sahaja yang minta ilmu daripada Nurul. Aja saja pasti Nurul akan bantu tanpa mengharapkan apa-apa balasan. Semoga dengan sedikit pengalaman yang Nurul berikan kepada kak memberi manfaat. Nurul tidaklah sehebat mana pun. Nurul juga masih berusaha. Nurul tak mahu berjaya seorang diri. Nurul mahu semuanya berjaya! InsyAllah. Cuma Nurul harap akak jangan berputus asa dan terus cekal menulis dan menulis!

    Terima kasih juga kerana sudi memiliki setiap karya-karya Nurul. Nurul akan menunggu karya novel dan buku-buku akak kelak.

    Mengenai siri Pengawas Sekolah yang ke-2, insyaAllah dalam tahun ni. Terima kasih, kak Hanna kerana menyokong Nurul selama untuk. Untuk kak Hanna, Nurul juga akan menyokong akak.

    SEMOGA BERJAYA!!!

    Yang menyayangi dirimu,
    Nurul~ ^___^

    ReplyDelete
  2. Salam manis,

    Eh? Nurul menangis? Maaf... :) secara jujurnya Kakak menulis atas rasa sedar dan dari hati yang sentiasa ingin menghargai insan yang baik hati seperti NUrul.

    Terima kasih kerana menjadi penulis yang tidak sombong. Kak Hanna doakan Nurul terus mengamalkan sifat ini, dan berdoa untuk diri sendiri juga untuk amalkan sifat positif ini sepanjang masa.

    Terima kasih mendoakan kejayaan dan kesejahteraan akak ya. :)

    Semoga nanti kita bakal menjadi pelapis penulis yang benar-benar menjalankan tanggungjawab bagi membuka jalan kebaikan buat pembaca sekalian. AMin.

    Dah-dah jangan nangis lagi. :)

    Yang menyayangimu juga, Kak Hanna J.

    ReplyDelete
  3. Baik, Kak Hanna... insyaAllah... Semoga kita peroleh kemenangan di dunia dan di akhirat. Amin... sama-sama kita berdoa.. :)

    ReplyDelete

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages