berkarya itu indah

berkarya itu indah

Sunday, September 11, 2011

Belajarlah Untuk Menghargai

ihsan dari google image
CINTA.

Seperti pupus sudah dalam hati ini, diri ini dan jiwa ini. 

seminggu sudah berlalu. seminggu ini juga sudah berlalu dalam tempoh seminggu pertama aku bekerja. Syukur, segalanya baik-baik sahaja. 

Allah memberi sebuah dugaan kepada hamba-Nya untuk sesuatu nikmat yang lain kelak. Dan sekarang, Allah sedang menguji aku dengan dugaan-Nya. 

Seminggu ini bekerja bertungkus-lumus, aku tahu aku selalu sibukkan diri hingga tidur pun lewat. Alhamdulillah pada waktu malam dalam keadaan rengsa ini, Allah beri aku ilham untuk menulis. Adakalanya kerana terlalu leka, aku tidur hampir jam 3 pagi. Memang terseksa juga rasanya waktu di tempat kerja. kadang kala sakit tengkuk, rasa nak demam dan hati berdebar-debar. simptom-simptom ini memang tanda-tanda orang sedang dilanda masalah yang berkecamuk dalam minda.

seberapa lama aku telah fikirkan. aku rasa betullah kata hati, aku takut untuk melukakan hati orang hingga aku sendiri terluka berdarah parah. aduhai! seksanya. 

aku rasa seperti tiada lagi jalan untuk cinta dengan dia. ketidakyakinan dia, ketidaksungguhan dia, ketakutan dia diejek, dan lain-lain memberi aku klu untuk membuat suatu keputusan agar melepaskan hubungan ini. entah, aku juga keliru. adakah hubungan ini sedang terjalin? sedangkan dia masih was-was.

kasihan. aku kasihan diri sendiri. dan aku redha juga. Allah beri aku dugaan ini. lalu aku sentiasa sibukkan diri dengan kerja, dan menulis untuk melupakan cinta.

Allah, berilah hamba petunjuk. Agar hamba segera merasa senang dengan hidup yang sedang hamba jalani ini. Amin.

nasib baiklah aku tidak ketemu cinta diwaktu belajar. rupa-rupanya amat susah menahan derita jika tiba waktu2 dingin seperti ini. hmm...... bosan amat! moga lekaslah masalah mainan hati ini selesai.

'belajarlah untuk menghargai.'

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages