berkarya itu indah

berkarya itu indah

Friday, September 2, 2011

Ramadhan, cinta, Syawal dan tanpa...

 Alhamdulillah, masih diberi Allah untuk bernafas.
Alhamdulillah, masih diberi amanah melaksana tanggungjawab sebagai umat Islam, mengerjakan rukun Islam ketiga.
Alhamdulillah, berpuasa dengan lancar.

ramadhan kali ini, Allah temukan aku dengan cinta baharu. setiap saat doa dipanjat agar cinta ini kekal dan sejati. 
sebenarnya aku amat takut untuk menulis kisah cinta. kerana pengalaman dahulu mengajar segalanya.
Dahulu, setiap kali aku menemui cinta baharu, pasti hati dan jari berkobar-kobar untuk menulis kisah kasih yang sedang berlaku dalam diri.
setiap angan bahagia tidak kekal lama. semuanya putus di tengah jalan.
dan kali ini pula bagaimana? mengapa aku menulis juga...? sedangkan aku punya rasa takut yang besar sekali.


 Syawal, telah datang menjengah bulan.
Syukur, aku masih diberi nafas untuk menyambutnya.
Syawal kali ini aku sambut dengan sederhana meriah. Kerana ibu masih terngiang dengan kejadian kemalangan arwah kakak tahun lepas.
baju raya? baju lama diulang pakai. gara-gara baju baru tak dapat disiapkan oleh tukang jahit. Kecewa juga, tapi sedikit saja kecewanya. Bukankah Ramadhan telah mengajar kita agar menjadi hamba yang bersabar...iya aku sedang belajar dan berusaha mengekalkan sabar selagi mampu.

sekali lagi, rasa bahagia mendatang. sedikit sahaja. mengapa? tiba-tiba duka sedang melanda jiwa....
 cinta baharu seperti tidak mahu kekal. sekarang ini cinta baharu meminta untuk berehat sebentar, katanya dia sedang keliru. entahlah, saat sayang mula hadir...cinta baharu pula seolah-olah mahu memusnah harapan dan impian yang dimanis janji di bibirnya.

Breka ke Baad, berhenti rehat seketika. 

natijahnya, termenunglah aku sendirian. mengenang nasib cinta bakal tak menjadi lagi agaknya... hmm

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages