berkarya itu indah

berkarya itu indah

Monday, September 19, 2011

Bebas!

Alhamdulillah, 

Syukur kepada Ilahi. Akhirnya Hanna berjaya keluarkan diri daripada belenggu perasaan yang berat ini. Syukur sangat-sangat.

Menghadapi karenah manusia bukan mudah. Kerana Hanna juga adalah manusia. Punya pelbagai ragam. Apa-apa yang ingin Hanna tulis di sini adalah mengenai suatu perasaan yang paling hebat pernah Hanna alami. 

BEBAS! Itulah perasaan yang Hanna rasakan sekarang. 

sebenarnya perasaan ini hadir setelah Hanna berhempas pulas mengelakkan diri daripada serangan masalah perasaan. Sebenarnya apabila kita dilanda masalah, jangan lari... kalau boleh, kita hadir dan selesaikan masalah tu. Hanna bukanlah lari macam mana, cuma Hanna memilih untuk menyibukkan diri. Kebetulan Hanna sudah ada pekerjaan. Syukur sangat, kerja di pejabat membuatkan Hanna tak fikir sangat masalah yang dihadapi ini. 

apa sebenarnya masalah yang sedang diceritakan ni? Oh, masalah cinta. hmm...tak sangka akan hancur lebur lagi kisah kasih kali ini. tak mengapalah, bukan dia orangnya. Itu ketentuan daripada Allah. hanna terima dengan hati yang lapan.

Perasaan lega tadi, apabila pagi-pagi lagi sang bekas kekasih memberi mesej. Dia berpesan agar Hanna jaga diri mencari kebahagiaan tanpa dia. Begitulah lebih kurangnya. Mula-mula memang sukar nak lepaskan perasaan sayang ni, tapi apabila dia sudah meminta... Hanna tak mahu terhegeh-hegeh menagih kasih pada yang tak sudi. 

Seminggu lalu Hanna bermain dengan perasaan digantung ketidakpedulian dia. Dan akhirnya, dia memberi kata putus itu. Alhamdulillah, Hanna amat lega dan bebas. Tidak lagi rasa digantung. Dan kini bolehlah Hanna cari kasih yang lain, atau menanti cinta yang lain. InshaAllah segalanya Hanna panjatkan doa kepada Ilahi.

Moga selepas ini, Allah pertemukan Hanna dengan lelaki yang benar-benar menghargai diri ini. Moga selepas ini Allah pertemukan hanna dengan lelaki yang berani, yakin dan faham makna sayang. Amin.

Baiklah, hidup mesti diteruskan. Jangan mudah mengalah ya, Hanna! :)

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages