berkarya itu indah

berkarya itu indah

Monday, January 9, 2012

2012 INI

"Yang diharap selalu ada, jarang-jarang ada... tetapi yang tidak pernah diharapkan ada, selalu pula hadir dan sentiasa menyemai rasa. Itulah takdir dan pusaran perasaan, moga waras merasai yang benar-benar indah untuk jiwa. Selamanya...."
SAYA DI SINI UNTUK KEDUA KALINYA. MENJEJAK RASA DI DUNIA BERBEZA NAMUN MASIH DALAM LINGKUNGAN SUKA. SYUKURLAH, SEMOGA REZEKI YANG HADIR AKAN SAYA GUNAKAN SEBAIKNYA. ILMU ITU ADA DI MANA-MANA. KERJAYA KINI: PEMBANTU BOS DI ZMCS.
LALU SAYA MASIH MAHU MENULIS. WALAU KEADAAN SEKARANG INI MASIH DITEKAN DENGAN KARENAH PIHAK PENERBITAN DAN PENGURUSAN YANG KURANG AWAS DENGAN BAYARAN. YA, SUDAH BANYAK ALAMI KARYA TIADA PULANGAN. TAPI, SAYA BERPEGANG KINI. REZEKI SAYA HANYA ADA PADA ALLAH, YANG AKAN MENENTUKAN HADIRNYA PADA TEPAT MASA. KINI, SAYA MAHU MENULIS DAN MENULIS KARYA YANG BAGUS, KARYA YANG BAKAL MEMOTIVASIKAN PEMBACA AGAR MENJADI LEBIH BAIK. INSYAALLAH.



Dengan harapan yang berbunga, agar kita sering rasa dihargai. Namun akhirnya, masih tiada lagi kasih tertagih.

2012. Buang jauh-jauh sifat negatiF. Usir jauh-jauh sifat mengharap kepada yang tidak pasti. Jauh-jauh!
 2012, tanam dan semai agar subur selalu. Niat murni yang suci. Mengilhamkan segala manis yang memberi bahagia hati ibu dan ayah, memberi bahagia hati adik dan saudara, memberi bahagia buat insan dan masyarakat yang sentiasa di sisi.

Dan kerana Allah jua segalanya berlaku dalam lindungan-Nya. Amin.

2 comments:

  1. Semoga saudari menemui apa yang saudari mencari.

    ReplyDelete
  2. saudara Helmi,

    terima kasih atas dorongan dan doa. Mari sama-sama kita meriahkan dunia penulisan ini dengan hasil yang memberi kebaikan kepada masyarakat pembaca. :)

    ReplyDelete

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages