berkarya itu indah

berkarya itu indah

Thursday, January 24, 2013

Merarau Hibur Lara


     Assalamualaikum hati, moga bertabah atas tiap dugaan yang dikirim takdir hari ini ya. Usah sesekali berputus asa. Usahalah yang terbaik untuk menjadi insan dan hamba Allah yang baik.

      Sekalipun Allah berikan dugaan kepada hati, anggaplah ia nikmat penyuluh kepada kehidupan. Agar hati membawa diri agar diri sentiasa belajar untuk bersabar dan tidak mudah bosan dengan segala kehendak yang tertunai.

       Atas nikmat ujian hari ini, akhirnya saya berjaya meredah seorang diri ke TS. Berdikari dan belajar bergantung kepada diri sendiri. Ya, agak sunyi sebenarnya apabila bersendiri, tetapi saya akur. Ini kehendak Allah buat masa ini untuk saya. Semoga di lain hari, Allah mengirimkan teman sehati, sejiwa, sekepala dan faham saya seadanya bagi menemankan hayat ini hingga akhir.

         Di TS, saya bertemu tiga insan ini. Mereka yang sudi merai hari lapang bersama-sama. Anak buah bernama Aisyah yang sempoi, teman baik bergelar 'abi' dan teman gadisnya si anggun. Kami berempat merarau sekitar TS. Bergambar dan saling menikmati perbualan khabar masing-masing.    
Anak buah yang 'sporting'


Umi dan Abi, gelaran dua teman baik kekal hingga kini...

Kata Abi, 'Umi makin comel!'

Bersama gadis anggun... :)
Dan sempena 22 Januari yang lalu, saya menghadiahi diri saya sendiri seutas jam dan beberapa helai pakaian sebagai merai hari kelahiran yang ke 26. Biar pun saya sering gagal dalam hal cinta hati, saya tahu dan saya mengerti bahawa Allah mahu saya ditemukan dengan jodoh yang terbaik suatu masa nanti. Biar lambat asal jodohnya benar-benar cermat menyayangi hati ini sepenuhnya. 

Terima kasih Allah, atas segala kejadian yang telah Engkau limpahkan untuk hamba. Alhamdulillah, moga hamba dikurniakan berterusan rasa kasih, sayang dan cinta kepada-Mu. Amin.

1 comment:

  1. terima kasih juga buat umi yang sudi menjadi penghibur dalam jelajah merarau itu.. seronok yang tidak terkata :-)

    ReplyDelete

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages