berkarya itu indah

berkarya itu indah

Monday, January 21, 2013

Teman Hati BISIK

BISIK. Sebuah Novel Syaihan SyafiQ.

Hidup yang semakin jauh dengan keluarga. Bersendirian. Kadang-kala sunyi tiada berteman. 

Dengan rahmat Allah, hadir buku-buku sebagai teman ilmu. Mengisi ruang hati yang terkadang pilu. Mengenang rindu kepada ayah dan ibu.

BISIK, novel pertama (sejak merantau) yang habis dibaca dalam tempoh 2 hari. Untuk saya, bukan mudah untuk mengkhatam sesuatu cerita. Mungkin kerana minat genre dan corak pembacaan. Dengan rahmat Allah, dipertemukan saya dengan bahan bacaan ini. Kalau sekejap sahaja sudah habis maknanya novel ini dapat mempengaruhi jiwa dan selera bacaan saya. 

BISIK, hasil pengkarya UKM yang faham minat saya. Suka dengan genre psikologi dan falsafahnya. Ya, novel ini memberi banyak cabaran emosi dan duga-menduga. Hampir 90% tekaan setiap babak dapat ditebak dengan tepat. Kuasa minda yang bermain-main, adakalanya gagal meneka membuatkan minda sentiasa terkejar-kejar dan lelah menanggapi makna. Seronok! :) 

'Pelbagai watak yang akhirnya menyimpulkan satu makna kelangsungan kehidupan.' begitulah tanggapan saya.
 


No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages