berkarya itu indah

berkarya itu indah

Friday, February 21, 2014

KETIKA EMAK MEMBACA KARYA SAYA






Judulnya APABILA KEMBALI NANTI. Saya tuliskan kisah ini ketika benar-benar terasa insaf dengan kelemahan hati, apabila ditimpa duka sering sahaja saya layan perasaan sedih. Banyak buang masa duk fikir hal2 yang tak sepatutnya saya fikir ini. Layan perasaan sedih, emosi pilu... argh! satu kesakitan luar biasa yang boleh merubah manusia jadi seperti patung tanpa perasaan yang asyik termenung.

Saya gubah karya ini dalam bentuk karya kreatif. Iyelah, nak tulis betul2 nanti mesti tak ada orang nak baca. Menyampah lagi ada lah, kot!? hehe...

Perenggan pertama sahaja, sudah dimulakan dengan doa. Sewaktu emak mula membaca karya ini, kata emak yang masih saya dengarkan, "Eh, macam tahu saja kisah ni!" Teruja emak menyebutnya.

Kata saya, "habiskan baca dulu. Nanti baru tau betul atau tak." 

Emak kata cerita ini tak sama dengan kejadian yang berlaku pada saya. Alhamdulillah emak faham karya ini, dan moga2 pembaca yang lain turut faham alur cerita ini sebenarnya, ya. Amin. 

Bukan senang mahu pancing emak membaca karya2 saya. Terkadang saya pula yang malu nak bagi emak baca. Hehe...

Terima kasih emak, sentiasa menyokong penulisan saya! 

2 comments:

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages