berkarya itu indah

berkarya itu indah

Wednesday, August 25, 2010

'hati tidak berkata'

"kenapa kau diam? Kau tak mahu lagi bercakap-cakap dengan aku?"

'entahlah hati. Kau pun tak memahami aku yang diam. Kenapa kau biarkan dia bertanya?'

"Hei, aku sedang bercakap dengan kau ni! Kau tak dengar?"

'maafkan aku teman. Adakalanya, diam itu lebih baik. Entahlah. Sedangkan hati aku sendiri tidak tertafsir, ini kan pula aku yang dapat menjawab pertanyaanmu.'

dan kau pun berlalu. Tiada terdetik lagi dihati untuk terus bertanya dan memujuk.

'berlalulah buat masa ini, kerana aku sendiri resah tentang apa yang tersirat di sebalik hati. Tidak...tidak aku salahkan hati. Hanya aku...entahlah.'



No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages