berkarya itu indah

berkarya itu indah

Monday, March 11, 2013

Sederhana Cinta

Minggu ini disertai tarikh 12hb Mac 2013. 

Tarikh ini membawa kepada suatu perubahan sikap. Idea penulisan datang mencurah-curah. Memang sukar untuk dilepaskan. Malah diri terlalu rajin untuk memuat naik cerita terkini di blog. Hairan! Kenapa selalu aku rasa malas sangat?

Okey... berkaitan 12hb Mac ini. Tarikh yang akan membawa aku menduduki sebuah peperiksaan bagi pengesahan jawatan. Selama 1 hingga 3 tahun, jika prestasi aku tidak baik maka... Nauzubillah. Tak mahulah sebut. Moga-moga ia dijauhkan. Setelah berusaha membaca dan mengingat semua fakta, aku berdoa agar Allah memperkenankan doaku untuk terus berkhidmat di sini. Dengan prestasi yang cemerlang dan berjaya. InsyaAllah.


Kemudian, aku terpaksa memperlahankan atau memilih judul Sederhana CInta dalam bidang penulisan karya kreatifku. Semata-mata demi 12hb Mac ini. Beri tumpuan dan fokus kepada peperiksaan dahulu. Selaras dengan teras fungsi DBP, aku perlu khatam dan tahu dalam-dalam berkaitan bahasa, sastera dan penerbitan. Lain-lain ialah tugas umum yang perlu juga aku dalami.

Ya Allah, moga hamba-Mu ini berjaya menjawab soalan peperiksaan nanti. Kurniakanlah hamba idea yang bernas hingga hamba berjaya menjawab yang benar. Lalu memperoleh markah yang benar-benar tinggi dan cemerlang. Amin Ya Rabb.

Habis peperiksaan nanti bolehlah aku fokus kembali kepada cinta. Ya, Sederhana Cinta menjadi Sekuat Cinta. Lepas tu? Lepas tu bolehlah nikah... haha. Merepek! Nak nikah kena cari cinta jiwa dulu.

Orait, semoga aku berjaya! AMIN.

4 comments:

  1. Lakukan yang terbaik. Semoga berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr, Helmi... InsyaAllah, itulah yang sedang saya lakukan. Terima kasih :)

      Delete
  2. Usaha berterusan membawa kejayaan.InsyaAllah

    ReplyDelete

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages