berkarya itu indah

berkarya itu indah

Friday, August 13, 2010

Jelajah 1Malaysia bersama hanna

(tiket-tiket untuk ke UKM -bas angkut, keretapi dan komuter.)

Alhamdulillah, kini hanna selamat tiba di UKM. Oups, kenapa? Kenapa dah habis belajar pun masih ulang-alik ke UKM ni? hmm...

1. mahu pulangkan jubah konvokesyen warna hijau tu
2. ambil sijil/ skrol
3. ambil gambar yang sudah ditangkap oleh warga terlatih UKM

dalam bulan Ramadhan ini, terasa gelisah juga untuk mengembara begini. Antara pengalamannya, memanjat jejantas di KTM Seremban, oh terasa menggigil tubuh lepas selamat sampai dalam komuter. Bawa beg berat pula tu.

Beg berat itu sebenarnya untuk hanna ke Jelajah 1Malaysia. Wah, dengar macam hebat saja kan. Sememangnya ia suatu program besar yang memerlukan komitmen tegar.

Jelajah atau kembara ini, hanna sengaja mahu ikut selepas dipelawa oleh seorang wartawan YADIM (Yayasan Dakwah Islam Malaysia). 15-30 Ogos kembara ini berlangsung dan ada juga disiarkan iklan jelajah ini di media.

Tujuan hanna sebenarnya ialah mahu mencabar diri, jelajah dalam bulan Ramadhan yang semestinya banyak dugaan kerana setiap satu yang diperlihatkan kepada kita ialah nikmat dan ujian. Cabar diri? Ya, hanna sebenarnya seorang yang suka duduk rumah...tak suka sangat berjalan-jalan. Ada peluang ini, hanna fikir dan rasa macam mahu turut serta.

Jadi, pelawaan Kak Lila, hanna terima selepas berjaya pujuk mak dan ayah untuk beri izin hanna sertai jelajah ini. hanna hanya akan ikut selama 7 hari saja, kerana Kak Lila terpaksa pulang atas urusan kerjanya. Selama 7 hari nanti, hanna akan ke pelbagai lokasi. Bermula dengan Putrajaya dan berakhir dengan Pekan, Pahang.

Maka, insyaAllah jika diberi kesempatan...hanna akan isikan perjalanan kisah dalam blog ini.

Barakah.

3 comments:

  1. Jelajah 1 Malaysia? Sounds great.. nnt update la setiap lokasi..hehe

    ReplyDelete
  2. Ya Jelajah 1Malaysia bersama YADIM. oh, insyaAllah jika diberi masa akan cuba update. :) terima kasih masih mengikuti blog kecil ini...

    ReplyDelete
  3. wow besntye jelajah hasni..
    teringin nak merantau...huhu

    ReplyDelete

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages