berkarya itu indah

berkarya itu indah

Friday, April 13, 2012

Jom Main! Laris...


SALINAN DIARI (09.04.2012)


Pengalaman paling indah antara yang terindah. Semalam (09.04.2012) ketika pulang dari tempat kerja, Ucu Siti melambai-lambai suruh berhenti. Kami terserempak di tengah jalan. Dia dalam kereta dan aku atas motor. Akhirnya kami bertemu di rumahku.

 Oh, rupanya ada kawan Alya tempah buku kanak-kanak Jom Main! kepada Ucu Siti. Sebab itu dia suruh aku berhenti tadi. Syukur, Alhamdulillah!

Pulang ke rumah ketika itu juga, aku terkejut melihat ramai jiran sedang tunggu. Kepulanganku disambut riang suara mereka. Tidak lupa juga kelibat guru tadika yang aku kenal, turut berada di perkarangan rumah. Masing-masing rupanya mahu membeli buku kanak-kanak Jom Main!.

Wah! Tidak pernah rasa diburu begini rupa. Syukur kepada Ilahi. Atas kurniaan rezeki yang diberi.


PADA PETANG AHAD (08.04.2012)



Aku ditemani emak dan Afiq siar-siar di desa. Sambil itu kubawa sekali 10 buah buku kanak-kanak tulisanku berjudul Jom Main! ini. 

Alhamdulillah, sambutan baik daripada orang kampung. Anak-anak kecil seusia 9-12 tahun sama-sama berkumpul di perkarangan rumah kejiranan di situ. 

Emak memainkan peranan. Memperkenalkan buku ini kepada mereka. Aku pula diam dan tersenyum melihat gelagat emak. Alhamdulillah emak amat membantuku. :)


Di sini aku muatkan beberapa keping gambar. Sokongan yang amat bermakna! Buku Jom Main! telah terbit secara rasmi pada 15 Mac 2012. Alhamdulillah di tanganku ia mendapat sambutan baik. Semoga dipasaran juga begitu. Semoga buku ini laris dan pembaca suka dengan isinya. Amin Ya Rabb. 

DOA DAN HARAPAN. 

Alhamdulillah. Rezeki daripada buku Jom Main! banyak yang laris. Tak pernah rasa bahagia seperti ini (peroleh buku tulisan sendiri). Semoga Allah terus memberkati bidang penulisanku ini. 
Semoga buku-buku yang tertulis dan terbit ini dapat memberi kecintaan paling tinggi dalam hidupku. Semoga Allah terus memberkati. Amin. :)


Terima kasih kepada semua yang membeli dan menyokong penulisan Hasni Jamali a.k.a Hanna Johan. Terima kasih dengan senyuman paling manis. :)


2 comments:

  1. Tahniah! Teruskan menulis.

    Cemburu rasanya dengan orang yang dah ada buku ni.

    ReplyDelete
  2. terima kasih banyak-banyak Sdr. :)

    Mari menulis buku pula!

    Saya pula cemburu dengan sdr yang sudah banyak cerpen dan sajak tersiar di sisipan-sisipan akhbar dan majalah.

    ReplyDelete

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages