berkarya itu indah

berkarya itu indah

Tuesday, June 15, 2010

Bercinta dalam selimut

15 Jun 2010

Sedang hanna cuba menulis untuk kisah 15 Jun, terpasang secara rawak lagu Jiye to Jiye, Oh! Terkesan pada suara lunak penyanyinya yang pernah didendangkan oleh Salman Khan secara langsung...Tiba-tiba lagu ini menjadi lagu kegemaran hanna. :)

Beberapa kegembiraan terjalin hari ini;

1. Insan yang dinanti berkunjung ke blog, muncul dan menitip pesan. Alhamdulillah. Terima kasih kerana menceriakan hari hanna. Terima kasih membimbitkan senyum ini. hmm, siapa? adalah... hehe

2. Sengaja masuk laman sembang YM negeri Penang, mengenali beberapa teman dari ruang itu. Moga persahabatan terjalin atas kerana Allah. Moga sentiasa dilindung dalam rahmant-NYA. Amin.

3. Dapat rasa masakan asam pedas ibu dengan nikmatnya kerana lidah dah baik daripada lecuran kuah tom yam yang panas. Alhamdulillah.

4. Main pedang-pedang dengan Iman FaiQ, seronok melatih diri menyayangi anak-anak kecil. hanna sayang Iman.

5. Jika ada jodoh antara kami, moga Allah memberkatinya hingga ke akhir hayat dan digolongkan dalam lingkungan yang diredhai. Amin.

Selain itu (formalnya), ada juga kisah duka...erm, bukan duka cuma mungkin lebih kepada cuai. Cuai menanggani amarah, ada sedikit dengusan dalam arahan yang diminta ibu. hanna, lain kali jangan buat lagi ye! hanna sayang ibu.

sekarang jam 1255 AM, esok seperti biasa...menunggang ke pasar, bawa ibu cari lauk. Makanya, kenalah tidur awal ya...hmm, tapi masih belum mengantuk. Coretkan sedikit puisi di sini:

S~ Selembut sutera pangkuan dinda
N~ Nian asyik dilamun angan cinta
E~ Entahkan ada entahkan tiada
H~ Hembusan bayu harum
A~ Asyik dilambung rindu kasih

:: ~Puisi Bercinta Dalam Selimut.

corat-coret hannaJohan, :)

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages