berkarya itu indah

berkarya itu indah

Monday, June 21, 2010

Diari kecil

Sedang hanna menulis entri kali ini, duduknya hanna di ruangan dapur. Hari ni lepas terdengar kekecohan di subuh hari, hanna terus bangun dan tak jadi mahu lena semula (Nanti kena pelangkung dengan puan rumah) hehe...(tak elok tidur selepas subuh, kan)

Semalam, hanna tak ke blog pun. Semalam, perasaan sedikit bahang. Nak marah je. Kenapa entah.

......................LARI KE BILIK, LAPTOP DAH NAK HABIS BATERI, SEDANG SAMBUNG PENGECAS...TET......

bernafas semula.

Tentang semalam, moga hari ini lebih baik dari semalam.

21 Jun 2010
(pagi)
Pagi tadi agak sadis. Seorang anak sedang melawan ibunya. Kasihan Mia. hanna hanya mampu mendengar. Kalaulah hanna ni lelaki dan punya kudrat melawan kebiadaban anak Mia, dah lama hanna lepuk-lepuk dia. Tapi, apa yang mampu...hanna kuatkan hati, hanna bantu menguatkan doa Mia yang dipohon selalu agar anak itu kembali taat kepada Mia dan abahnya. Amin.

Lepas solat subuh, hanna terus capai al-Quran. Alunkan ayat satu muka surat. Moga bacaannya menyerap seikhlas alunan bacaan. Moga hari ini, perasaan hanna terkawal...tidak mudah marah dan sentiasa bersabar. Dengan kitab suci, ayat-ayatnya mampu menangani rasa marah yang kuat. betul tak? :)

Alhamdulillah.

Sebelum puan rumah jerit suruh hanna masuk dapur, baik hanna gerak ke dapur dulu. Sekurang-kurangnya tunjuk muka, kalau puan rumah dah jerit, tak ke malu terdengar dek orang-orang sebelah rumah. hehe...Kita tunggu hal yang bakal berlaku petang nanti. Moga segalanya baik-baik saja.


2 comments:

  1. Pembacaan Al-Quran tidak lengkap sekiranya tidak memahami tafsirannya sekali :) Nisa galakkan baca meaning-nya sekali bila ada masa, serapan apabila membaca lagi kuat bila kita tahu maksudnya.

    ReplyDelete
  2. YA, SETUJU...MOGA DENGAN BACAAN DAN MENDALAMI MAKNANYA, KITA SEMAKIN DEKAT DENGAN DIA. :)

    ReplyDelete

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages