berkarya itu indah

berkarya itu indah

Monday, July 19, 2010

Kerana Aku Sebutir Bintang


kerana aku sebutir bintang.

Terkapai aku mencari sinar,
di balik gemerlapan yang gemilang,
satu nan satu
aku bilang
namun masih tak kutemui.

Dahulunya
kumenanti sinar
kerana aku sering mengharapkannya
namun kini
tiada berbalas
sirnanya
gemerlapan...

Kerana aku sebutir bintang
yang kesepian
merintih sunyi
menagih kasih
sinar cahaya
suram dan kelam
di mana
haluannya?

Kerana aku sebutir bintang
terus hidup
di sini
kerana aku berusaha
mencari nur indah
aku
langsungkan mahu
sebutir
permata harum
bintang
berterbangan mengejar pelangi senja.

kerana aku sebutir bintang
menghulur gemilang cahaya
untukmu
pemilik jiwa.

karya hJ
Kamar 37, Johor

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages