berkarya itu indah

berkarya itu indah

Sunday, July 25, 2010

Karya: Cinta Segenggam Zarah


Alhamdulillah, karya kedua bulan Julai 2010 selepas Lentera Bunga Purnama yang tersiar di Tunas Cipta.

Puisi Cinta Segenggam Zarah terhasil di perhentian keretapi Gemas tatkala keretapi berhenti menurunkan penumpang dan menerima penumpang baru. Dalam gerabak 5, duduknya hanna melayan sepi di tengah malam (tercatat di buku nota hanna jam 12.04 pagi)...

Tiba-tiba judul ini muncul di benak, hanna tuliskan ia di atas garisan buku nota tanpa ada sebarang calit tinta puisi. Kemudian, rengsa mahu mengeluarkan idea menggesa...lalu lahirlah bait-bait kata dalam setiap rangkap.

Perjalanan menuju ke Pasir Mas (26 Jun 2010) mencipta puisi ini pada awal perjalanan. Alhamdulillah, pulang dari Pasir Mas, hanna mencuba nasib di akhbar Berita Minggu. Syukur, pada 25 Julai 2010 ini, puisi ini tersiar indah. :)

Moga karya hanna semakin mendapat tempat di media2. Syukur kepada Tuhan yang mengurniakan ilham yang indah ini. Nama Hasni Jamali masih hanna gunakan untuk permulaan dan sepuasnya. Moga Hasni Jamali atau hannaJohan kekal melakarkan impiannya pada jalan yang benar dan mendapat restu Ilahi. Amin.

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages