berkarya itu indah

berkarya itu indah

Friday, July 9, 2010

Entri Awal Julai

Sekembalinya hanna dari bercuti sakan di KL bersama keluarga angkat pada 4-7Julai, kini hanna menulis entri ini di Shah Alam pula. 8 Julai hingga 25 Julai (mungkin)...hanna ikut keluarga sepupu hanna tinggal di rumahnya.

hanna iringkan pemergian ini dengan membawa sekotak kecil muatan buku cerita dan motivasi, serta laptop hijau kesayangan ini. Alhamdulillah, di sini ada line internet yang memungkinkan hanna melayari kebosanan...

Sebenarnya bukanlah bosan mana pun, cuma iyalah...hanna lebih suka kepada sekitar yang diam dan senyap. Kiranya di sini ada ciri2 sebegitu. Bertemankan suara radio yang dipasangkan sepupu hanna, jauh di sudut rumah kecil ini...hanna duduk di sisi satu lagi. Dalam bilik yang hampir kepada pintu. Mudah untuk hanna dapatkan bekalan angin dari kipas ruang tamu. Biar kecil rumah, yang penting ada kedinginan iman yang besar di dalamnya. Amin.

Entri sedikit ini hanna mahu coretkan bahawa hanna telah mula menulis sinopsis kasar untuk novel baru hanna (insyaAllah)...Moga sinopsis ini terus berkembang membawa sinar kepada karya yang baik dan unggul. Amin.

cukup setakat ini dulu, hanna mahu mula menulis secara halus pula... :)

P/S: ada yang menggelar diri ini penulis terkenal untuk dirinya...huhu... thanks peminat itu.

No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages