berkarya itu indah

berkarya itu indah

Tuesday, September 21, 2010

Bercerita tentang Sedih

Dalam dunia ini, semua orang mahu gembira. Mahu ceria dan mahu bahagia. Sebenarnya ujian adalah satu masalah bagaimana Allah menguji hamba-Nya, sama ada bersyukur atau masih sama dengan tabiat lama iaitu tidak mahu bersyukur dan menyalahkan sana dan sini.

Mengapa kali ini mahu kisahkan tentang kesediahan ya? hmm...ini lah yang dinamakan Mood dan Kisahnya. Hari ini sedikit moody dan sayu. Kebiasaan bagi orang yang sensitif dan pendiam, memang macam ini. Mungkin.

Bukan sedih apa pun, sebenarnya ketika hanna tulis kisah ini...hanna sedang lapar. Teringin sangat nak makan mee goreng mamak. Bila sms abang (nama panggilan adik lelaki) dari semalam suruh belikan tapi dia tak layan pun mesej hanna. Hari ini sms ayah...pun tak belikan juga. Kalau lah hanna punya kenderaan sendiri, pasti dah lama dah tercongok kat kedai mamak tu. hmm...sedih kerana lapar.

Sedih lagi, apabila kerja...macam2 ragam orang kita jumpa. Memandangkan hati dan situasi hanna yang cepat sensitif (ini sifat seorang penulis), erm...okey sambung semula. Ragam2 penghasut, ragam2 penyebar kata dusta ini...amat hanna benci sekali. Ada saja orang yang tak senang dengan kita bila kita peroleh satu2 kejayaan atau keselesaan. Hei, silalah ubah pemikiran anda itu. Hidup dan rezeki sama2 dicari dengan halal, tak boleh ke?

Sedih ketiga,
(eh...ada lagi). Yang ini sedihnya lain sikit. Sedih sebab dalam minda ini sedang berkecamuk ayat-ayat dan bahan-bahan penulisan, tapi masih belum mahu keluar. Itu yang kadang kala buat hanna rasa rengsa dan tidak selesa. (ini kebiasaan, bukan sedih sebenarnya cuma tak selesa je).

Okey, titik di sini. Moga di kesempatan lain...hanna bakal menulis sesuatu tentang gembira. ya!


No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages