berkarya itu indah

berkarya itu indah

Sunday, September 12, 2010

Hijrah di Aidilfitri 2

hari kedua di rumah baru. Pagi-pagi lagi dah bangun, sebab ada bunyi bising di luar. Oh, bila ditinjau...ada monyet-monyet sedang berdendang ria di kawasan buangan sampah yang tak jauh dari rumah kami. Oh, seronoknya mereka.

ok, dah bangkit..terus mandi dan berkemas apa2 yang patut. DI sini segalanya kena buat manual. tiada mesin basuh. Jadi kenalah menyental sendiri baju2. Kerana rumah baru dan baru bekerja, jadi segala pekakas rumah masih belum lengkap. Tiada dapur gas, tiada peti ais, tiada tv... Jadi tak dapat memasak, tiada makanan sejuk, dan tiada hiburan dari peti televisyen. (senyum)

selesai berkemas, kami baring-baring sajalah di ruang tamu. Ruang tamu yang pastinya kosong. tiada perabot. hanya lantai papan yang sudah kami dan ayah alaskan dengan tikar getah warna merah semalamnya. dalam kami berbual-bual, tiba2 kak Zana (jiran sebelah juga merangkap jururawat seperti adik) datang membawa mee hoon goreng. Rezeki, siap ada telur mata lagi. hehe...kami pun jamu lah selera berdua. ALhamdulillah.

Sebagai seorang jururawat masyarakat (bidan), tugas utama adik ialah menyambut kelahiran bayi, memeriksa tahap kesihatan ibu dan bayi dan merawat masalah kesihatan atau kecederaan2 kecil. Hari ini, dua orang suami pesakit datang memberitahu isterinya sudah selamat melahirkan. Alhamdulillah, dua kelahiran di Syawal ke-3.

Tersenyum apabila menerima berita kelahiran ini. Bayi comel. :)


No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages