berkarya itu indah

berkarya itu indah

Thursday, September 9, 2010

Eid Mubarak

ketika ini pastinya insan-insan yang beragama Islam, yang telah menyambut Ramadhan dengan ibadah puasa secukupnya sedang menyiapkan persediaan untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri pada hari Jumaat 10 September 2010.

Tahniah kepada umat Islam yang telah berjaya melaksanakan ibadah ini sebaiknya. Moga Syawal disambut dengan lebih riang dan nikmatnya.

Bagi hanna, raya kali ini memberi banyak pengajaran dan impak kesedihan. Sepertinya hanna tidak layak menyatakan raya kali ini begitu. Sudah disuratkan oleh Allah, hanna dan keluarga dilanda musibah atas pemergian seorang saudara terdekat. Al-Fatihah untuk Kak Uda yang tersayang.

Walau pun hakikatnya Kak Uda hanya sepupu hanna, tapi kami turut merasakan tempias pemergiaanya. Sekarang ini anak Kak Uda yang sama-sama ditimpa kemalangan semakin ceria. Tangan dan kakinya yang patah sudah boleh digerak-gerakkan. Moga amanat Afiq kepada keluarga kami dapat kami laksanakan semampunya. Moga kedatangan Afiq dalam keluarga kami, memberi cahaya baru buat kami.

Ya, hari raya kali ini memang benar-benar menduga. Tapi, hanna bersyukur walau apa yang berlaku pasti hikmahnya akan memberi sinar untuk masa hadapan hanna dan keluarga. Selagi mampu hanna akan berusaha mendepani setiap cabaran hidup yang dikurniakan. Moga Iman dan Taqwa terus mengiringi di sepanjang perjalanan. Amin.

Tentang hubungan-hubungan yang dulunya tercipta dan kini terlerai, hanna akan jadikan pengajaran dan panduan hidup untuk terus berhati-hati dan tidak mudah jatuh hati. Sekali kita memberi dengan rasa sayang yang ikhlas, sekali kita menyerahkan segala rasa dengan cukup jujur dan setia, sekali itu juga mereka melemparkan bah-bah yang langsung tidak memikirkan kejujuran, kesetian dan keikhlasan buat hanna. Pergilah bersama-sama insan yang mahu mereka miliki kasih sayang yang mereka rasa jujur dan setia dengan cara mereka. Mungkin hanna tidak layak bagi mereka. Pergilah dengan hati terbuka.

Sempena lebaran ini juga, hanna usaha, harap dan impikan dalam setiap hubungan baru yang terjalin moga ada keserasian dan kefahaman antara satu sama lain. Moga terus berkekalan.

Allah,
ampunkan segala dosa hanna di sepanjang kehidupan ini. Adakalanya hanna tidak dapat memberi yang terbaik buat diri, keluarga dan kepada-Mu, Allah.
hanna akan cuba dan sentiasa berusaha memperbaiki diri. Mohon lindungilah hanna dalam iman dan taqwa dari-Mu, Allah. Amin.

Sempena lebaran ini juga, dengan kehadiran si dia...moga bertambah seri hidup hanna. Sayang, sesungguhnya kita jalinkan hubungan ini kerana Allah. Moga hubungan kita akan diredhai selamanya. Amin.

hingga itu, salam lebaran dan Eid Mubarak daripada hanna. Maaf zahir dan batin.


No comments:

Post a Comment

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages