berkarya itu indah

berkarya itu indah

Saturday, July 3, 2010

Segarkan!


Alhamdulillah,

kita lupakan yang lalu. Mulakan yang baru.

Okey, sekarang ni hanna nak segarkan minda dengan perancangan penulisan yang baru. Sebelum bercuti ke Kelantan minggu lalu, hanna sempat siapkan sebuah skrip drama panggung untuk salah sebuah stesyen radio. Setelah ditapis pada satu pihak (terima kasih! :) ) hanna gembira kerana katanya, skrip itu menarik dan akan dipanjangkan kepada penerbit radio itu. Hmm, keterujaan ini dipanjatkan million kesyukuran. Alhamdulillah. Moga penerbit radio itu terbuka hatinya untuk menerbitkan drama panggung yang hanna tuliskan itu. Amin. Sama-sama doakan untuk kejayaan hanna ya. tQ!

Untuk bulan Julai ini juga hanna dapat tahu yang puisi tulisan hanna (masih gunakan nama hasni Jamali) tersiar di majalah Tunas Cipta. Syukur. Tajuk puisi itu ialah Lentera Bunga Purnama. Kalau tiada aral, hanna akan ke KL bersama famili angkat 4hb Julai...di sana nanti, moga hanna dapat membeli majalah Tunas Cipta. Al-maklumlah, di pekan kecil tempat tinggal hanna sekarang sukar mendapatkan majalah TC ini. Apa pun, moga usaha penulisan ini berhasil yang baik dan halal semestinya. Amin.

Segarkan minda yang baru lagi. Minggu lepas hanna ditakdirkan terlihat sebuah iklan yang mencari pengarang buku kanak-kanak. Selepas membuat panggilan dan berurusan melalui emel, hanna dah hantarkan resume dan segala bukti karya yang berkaitan. Moga urusan yang panjang ini berbalas positif dan dapat menempatkan hanna membina kerjaya di sana. InsyaAllah.

Baik, segarkan minda lagi dengan cerita baru. Semalam dah rancang, mahu mulakan dari sekarang. Apakah? Novel... satu untuk pertandingan dan satu lagi untuk sebuah penerbit buku yang menyokong Bahasa Melayu Tinggi. Maknanya, ikut rancangan ini ada dua buah novel yang akan ditulis. Wah! Bolehkah hanna? Apa pun usaha dan segerakan...Waktu mengejar.

Sampai di sini dulu. Mahu mengejar bahan2 yang lari-lari dalam minda. Segar ya!

1 comment:

  1. salam hanna...

    tahniah..sememangnya hanna ni seorang penulis yang berbakat besar..teruskan menulis..


    p/s: puisi utk saya takde ke?hehe..

    ReplyDelete

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages