berkarya itu indah

berkarya itu indah

Saturday, June 19, 2010

Nikmat...Alhamdulillah

Sedang hanna menulis kisah ini, lagu yang sedang berputar ialah Renungan Terakhir nyanyian Nora. Lagu kegemaran hanna. :)

Hari ini saja, hanna minum dua kali nescafe. Tiba-tiba jadi gian. Nescafe ais selain daripada milo ais adalah minuman kegemaran hanna. Wah! masih terasa-rasa nyamanya hirupan di tekak ni. hehe...hari ini juga, bangkit dari lena usai mengemas rumah, hanna terus buka laptop. Ilham menulis kerap mengetuk-ngetuk minda. Alhamdulillah, dapat tulis 10 bab sinopsis untuk skrip drama radio. InsyaAllah, walaupun hanya sinopsis namun hanna bersyukur sebab dengan sinopsis bab-bab, karya tidak akan lewah dan meleret-leret.

Alhamdulillah, hari ini juga hanna dapat tahu kakak angkat hanna sudah sembuh dari sakitnya. Moga dia terus sembuh. Amin.

Syukur, semalam kakak angkat hanna di Johor sms dan katanya dia lahirkan bayi lelaki...kami berhubungan semula setelah lama menyepi. Wah, hanna dapat anak saudara lagi. :)

erm, syukur juga hari ini seorang teman yang hanna rindu kembali menegur di gerbang maya. Dia sibuk rupanya, ingatkan dia sakit atau tak sihat (eh, bukan sama ke definisinya??) hehe...entahlah, dengan teman ini, hanna akan jadi gila2 bila berbual di maya...tiba2 saja. Apa pun, moga hubungan perkenalan ini berkekalan. Amin.

hari ini juga hanna dapat berita bahawa sepupu hanna dapat tawaran ke UIAM dalam bidang Sains Politik. Tahniah kepada Zeeqa Ajie (nama dia kat fb) :)

Alhamdulillah, sahabat sekolah hanna sms tadi malam...dia sudi ajar hanna main gitar. Yeh, sangat teruja. lepas ni, dengan izin Allah, hanna boleh la baca puisi sambil petik gitar. Teruja sangat. hanna pun suka cipta lagu dan lirik sendiri, untuk suka-suka boleh buat lagu sendiri kan. :) Terima kasih kepada Puad.

Petang tadi, teman di maya memuji blog hanna selepas dibaca...katanya, "bagaikan memandang ufuk di kala senja, sangat cantik dan penuh bermakna." Terima kasih kepada saudara Hasbullah Daud. Peminat lagu Chalte Chalte ini, seorang penulis juga. Paling seronoknya apabila dia juga suka lagu2 hindi. Apa lagi, hanna pun masuk sama. Kami memang peminat filem dan lagu2 hindi. hai na!? :)

Terbaru ini, Tuan Basrial Aidil (teman fb) turut senang dengan tulisan dalam blog ini. Katanya, boleh dikumpul menjadi sebuah buku. hmm, boleh kah? Banyak juga nasihat tentang ilmu dan penulisan dititipkan. Terima kasih Tuan Basrial, iya...insyaAllah andai ada peluang dan ruang, akan ada terbitannya. :)

Alhamdulillah, moga segala bahagia dan pujian ini tidak melalaikan hanna kepada-NYA. hanna bersyukur kepada Allah, moga rahmat-NYA sentiasa bersama. Amin.

2 comments:

  1. salam..

    hanna..sihat?
    moga baik jee di sanaa..

    wahh..bnyk cerite dlm entri ni ekk..
    baguslaaa...teruskn menulis..

    ReplyDelete
  2. salam,

    sihat. terima kasih.

    selagi ada cerita, tulis terus. hehe.tQ

    ReplyDelete

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages