berkarya itu indah

berkarya itu indah

Saturday, June 12, 2010

PERMATApintar sepanjang 8 hari (1)

5 Jun 2010

Pagi-pagi lagi hanna bergegas ke rumah Mak Nah. Ayah hantarkan ke stesyen bas Segamat. Perjalanan pertama ke rumah Mak Nah untuk ambil Yui (sepupu hanna). Dari Segamat kami berdua naik bas ke KL, kemudian YUI dan suaminya hantar hanna ke UKM. Sedih sangat masa nak berpisah dengan YUI. Dulu2 masa kami kanak-kanak, hanna suka buli YUI. Bila dengar kembali kisah Mak Nah (ibu YUI), hanna tergelak-gelak...tak sangka, dulu hanna adalah pembuli. Tapi sekarang, terbalik pula...hanna yang sering dibuli adik-adik... huhu

Tiba awal di Kolej Zaaba dalam jam 12.30 tengah hari...sedangkan waktu daftar adalah jam 3 petang. DUduk-duduk di cafe, dan IS teman sekelas datang menemani. Kami makan bersama, solat dan berbual-bual. Tiba jam 3 habis mendaftar dan bergambar, IS teman masuk bilik.

Bilik yang amat besar, rasa boleh main kejar-kejar...F 1103, itulah nama bilik. Tinggal seorang di malam hari, terfikir juga sebab hanna penakut. huhu... Kebetulan dapat teman sebilik yang rumahnya hanya di sekitar Selangor, jadi dia hanya datang berehat waktu tengah hari saja. Teman sebilik namanya Hana Marlin. Oh, nama kami sama. :)

Malam hari, IS datang. Wah, seronok bila berteman. Sebelum lena, imbas kembali aktiviti pertama PERMATApintar (Pp), jadual diganti dengan aktiviti pengenalan kepada taklimat falsafah Pp dll. Pandangan meliar melihat suasana Pp ini. Minda pula mula beraksi untuk mengamati apa-apa yang penting, mana tahu timbul ilham. :)

Pandangan pertama, melihat aksi peserta-peserta Pp. Pelbagai generasi akademik, ada pensyarah, pelajar ijazah sarjana muda, dan sarjana. hmm, tidak kurang juga yang terdiri daripada gelaran cikgu. Masing-masing punya pengalaman tersendiri. hanna pula? sedang mencari keberanian.

Di sini, ada juga terselit kisah duka...tapi biarlah, bila difikirkan akan menyakitkan hati. Moga hikmah kegembiraannya datang menggalas yang duka itu. OK.

dah malam, cukup dulu. dan lena, esok dah janji akan sarapan bersama dengan Adi. Menanti debaran pengalaman lain pula.

2 comments:

  1. Hanna,
    semoga berjiwa besar untuk bersama anak-anak pintar! salam cikgu-cikgu di kelas P & I.

    ReplyDelete
  2. Dr.Mawar yang manis,
    Terima kasih atas ucapan semangat ini... ya, salam diterima untuk cikgu-cikgu P & I sekalian.

    ReplyDelete

Bicara madahmu mengerat ukhwah,...Terima kasih :)

About Us

Bila terbitnya bicara, hati mula pasrah, untuk luahan terindah, segalanya diserah…Moga jiwa turut merasa, tentang hati yang mula bercerita.

Teguh pada kata hati, cekal pada kata akal…akan setia pada janji, untuk diri, dia dan semua. Moga ada sinar, pada setiap karya yang terlahir dari jiwa dan rasa. Hanya kerana DIA.

Titip kasih daripada teman blogger

Titip kasih daripada teman blogger
Tanda hati daripada Cik Amy Sense, tQ!!!

Gapaian CIta

Gapaian CIta

Impian Kan Terlaksana

Impian Kan Terlaksana
Barisan melakar cita

Pages